Fantastisk resa!

Crossfit, Gladiatorerna 28 Sep 2016

Jag hade en fantastisk helg med Jill i Berlin, vi shoppade, festade och hade grymt kul och mysigt tillsammans.

Som ni vet åker vi en gång i halvåret utan barnen till Berlin för att bara vara vi och vårda vår relation. Detta var den bästa resan hittills och jag har typ aldrig varit kärare sen vi gifte oss när vi åkte hem i söndags, en underbar känsla.

Det gjorde det extra jobbigt att skiljas åt på Arlanda när jag skulle byta plan och åka till Marbella medan Jill skulle ta tåget hem till tjejerna… :(

Men vi ses om drygt en vecka igen och det är helt klart bättre att längta kär än tvärt om 😉

Jag mötte upp Lanner och Fredrik på Arlanda och flög till Malaga för att sen ta oss till Marbella och Aloha Hill Club.

Jag älskar Aloha Hill Club, det är en fantastisk resort med grym mat, fina lägenheter och ett fantastiskt poolområde där jag gärna hänger :)

Vi började med att förbereda alla fina presenter som våra sponsorer skickat med till gästerna.

Svenskt Kosttillskott har skickat ner tillskott till alla resenärer under veckan, det vi fått är: Core Vitamins, Core ZMA, Core Protein, Core BCAA, Core Performance, Core Carbs. Dem fick även shaker och kläder från SvK.

Kläder fick de också från Dcore och Pierre Robert och det blev en riktigt fin goodiebag :)

På måndagen kom även resenärerna till Aloha. Första dagen hade vi ingen träning men Fredrik körde mobilitet med dem och gick i genom axlar.

De fick bland annat göra windmills med SvK shaker full med vatten för att testa skulder stabilitet, det gäller att ha bra stabilitet och kontroll för att inte blir blöt, det var flera som blev 😉

Men på tisdagen så startade träningen och vi började med en hike upp för ett berg, Cruz de Juanar. Toppen är på 1184 m och stigningen ca 400 höjdmeter på 3 km. Rätt brant bitvis men alla klarade det så klart :)

Utsikten är fantastisk och man ser över till Afrika bla.

Nocco sponsrar resan med dricka till alla och det var extra gott med en kall på toppen :)

Och här har ni en dubbel biceps på 1184 m höjd…haha, alltid flexa ni vet 😉

Efter lunch så körde vi ett pass till. Då var det HSPU och Handstående träning med Lanner och Lukas Högberg.

Alla var riktigt duktiga och flera gjorde upphöjda HSPU för första gången.

Idag så började vi dagen med ett pass på stranden, vi startade med rugby inspirerad boll lek.

Vi körde tjejerna mot killarna så klart 😉

Killarna hade ingen chans och tjejerna vann enkelt…

Sen körde vi lite tacklingsträning vilket alla gillade skarpt.

Vi avslutade passet med två olika beach WODar som var grymt jobbiga.

Krypa och hoppa i sand suger musten ut vem som helst men alla var grymma och kämpade hårt.

På eftermiddagen idag hade vi Snatch träning

Lukas är grymt duktig på Snatch och lärde ut tekniken på ett mycket bra sätt, många sa att dem fick med sig mycket bra tips som det inte fått höra förut. Det finns en anledning till att han varit på Games 3 år i rad… 😉

På kvällen höll Fredrik ett till mobilitets pass och denna gång var det höften, knäna och fotleder som han gick igenom.

Nu hoppas vi att alla vaknar upp rörligare än någonsin och är redo för Clean & Jerk som är förmiddags passet :)

Vi har haft en grym start på resan och den kommer bara att bli bättre kan jag lova.

Blir ni sugna på att hänga med på nästa resa 15 till 22 maj 2017 så kan ni anmäla intresse nu här: ProFitness Camps Marbella – Maj 2017

Då får ni ett mail när biljetterna till resan släpps så att ni kan boka innan dem tar slut 😉

När det gäller min egen träning så har den varit på paus under helgen i Berlin med frugan, men här på Marbella har testerna från min nya coach fortsatt och jag har kört både igår och idag.

Det har gått bra och jag kommer sammanfatta dem i ett annat mail imorgon. Men kan säga att det varit kul och inspirerade att hänga och träna med de här grabbarna i solen.