Bra fokus, bra framsteg… 

Crossfit 1 Dec 2015

Nu börjar koppen hämta sig efter inspelningarna och igår var jag riktigt sugen på att träna igen. Det var dags för att nöta mer Bar MU och jag var grymt fokuserad på att det skulle bli ett bra pass…typ som den här coola öken räven :)

Jocke och Martin kom och körde och tjatade lite att jag skulle haka på dem. De kör också Gorilla fitness proggen och idag var det PR försök i Push press och Amrap HSPU. Jag följer inte proggen just nu iom att knät strular och fokuserar på egen gymnastik, överkropps styrka och mobilitet…men lite Push press kan man alltid göra :) 110 kg var enkelt, sen missade jag på 115 mest för att jag slarvade.

Jag körde HSPU igår så det testade jag inte idag. Däremot så testade jag att gå på händer och det gick riktig bra, jag gick 5-6 meter 3 gånger i rad, måste vara rörligheten som gör att jag vaggar fram bättre nu.

Efter det så fortsatte jag nöta med Bar Muscle Ups och jag jobbar vidare med min progression med dubbla band som jag tycker funkar riktigt bra. Jag la upp en vide på den för 1 månad sedan exakt, då hade jag 2 svarta band och klarade 2-3 st som max.

Några veckor senare klarade jag 5 st obrutet. Från förra veckan gick jag ner på två röda band och gjorde 5 st obrutna med det också.

Idag klarade jag 10 st obrutna 2 ggr, här har ni video på det:

Jag testade också utan band och klarade 2 st 2:or, dem är jag dock inte så nöjd med och jag ska nöta mer med band innan jag prövar utan.

Skalningen med två band är grymt bra den gör att man kan gunga igenom och få till en relativt bra kip jämfört med ett band. Banden gör även att man måste hålla ihop fötterna och blir tightare i hela kroppen vilket ger en starkare kip. Nu ska jag nöta detta ett par veckor till så jag gör ca 100 reps innan jag tar bort banden och försöker göra de lika snygga utan band, fler videos kommer 😉

Lanner sa till mig en gång, ”Vi gorillor kommer aldrig att bli grymma på CTB, fokusera på att bli bra på 5 st med kort vila mellan.” Så igår testade jag att göra 30 på tid och försökte vila 5-7 sek mellan typ, så jag körde på sekund 0, 15, 30, 45, 60 och 75. Det gick över förväntan och jag var klarade alla 5:or utom sista där jag fick göra en 1:a, jag var klar på 1:34 med alla 30.

Sen körde jag 3 set L-sit (15 sek) plus 4 Czech pullups. L-sit kändes också riktigt bra, som att bålen börjar bli stark, kul.

 

Jag avslutade passet med 8 intervaller Skierg, 30 sek på, 30 sek vila. Höll 1:33 tempo alla 8 intervaller.

Ett skönt pass och kul att vara tillbaka och prestera lite efter att varit lite sliten från inspelningarna, nu gäller det att hålla uppe tempot under vintern och utvecklas så mycket som möjligt till nästa års tävlingar 😉

Träna med oss i Marbella i maj

Nu har vi släppt biljetterna till ProFitness Camps resan 17-24 maj nästa år. Den är med mig, Karl Dyall, Rikard Lanner och Andreas Byfeldt. Hala resan är bokad men det finns över 10 platser kvar.

Så vill du hänga med på en oförglömlig träningsresa så ska du in här och läsa mer och anmäla intresse: ProFitness Camps Marbella maj 2016

blogg/P

 

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.