Back on Track 

Crossfit, Gladiatorerna 1 Jun 2016

Tillbaka i Sverige och tillbaka i träning, känns skönt även om det var riktigt kul i Marbella och jag längtar tillbaka…men det är tyvärr ingen som betalar mina räkningar när jag är borta som hem måsta man tillslut haha

Körde först ordentliga passet igår på 2 veckor och det var en massa repklättringsträning vilket ledde till denna sköna pump haha

Så köttig är jag inte egentligen utan jag hade tur med kameravinkel och pump just då.

Det vi körde var alternerande strikta hand stand pushups och stående repdragningar, det är när man står med fötterna intill repet och med rak kropp går ner för repet precis tills ryggen nuddar golvet och sen drar dig upp igen med armarna. Sjukt jobbig men bra träning om du vill bli bättre på att klättra i rep. Vi körde 5 set med 4 reps, alltså 4 gånger ner och upp.

Idag var jag hos sjukgymnasten och kollade axeln och det går framåt. Jag är inte där jag vill vara men det närmar sig och jag måste ha tålamod med rehaben jobba vidare. När jag hänger i ett räcke så kan ni att höger axel vill falla in och inte ligger lika fint på sin plats, det beror dels på att jag ät kort i många muskler runt om och svag i andra som inte orkar hålla den på plats. Men rahab kommer lösa det :)

På dagens pass körde jag först frontböj med tempo, 5 x 3 med 4 sekunder ner, 1 s i botten och sen upp. Jag gick upp till 120 och det var tungt som ni kan se här:

Tycker ändå att formen har blivit mycket bättre och jag är hyfsat upprätt igenom hela lyftet, all höft mobilitet som Tim har kört på mig har givit resultat.

Jag kan inte rycka med axeln än men tänkte att om jag ska klara 100 kg någon gång så kan jag se till att det är lätt att dra 100 från backen så snart som möjligt, därför ska jag börja lägga in mer ryckdrag. Idag körde jag 5×3 flytande, alltså att jag inte gick ner helt i backen mellan. Jag körde 3 set på 100 kg och 2 på 110 kg, kändes tungt och målet är att det ska kännas lätt innan årets slut :)

Jag önskar ovan bild var ett ryck… 😉

Jag avslutade passet med dagens WOD, 3 varv av:

  • 21 front squats (60/40 kg)
  • 21 hang power cleans (60/40 kg)
  • 21 boxhopp

Var rätt jobbigt och jag var klar på 11:55, inte så snabb tid tror jag men helt ok…rätt svettig men nöjd efter! Finns inget skönare än känslan direkte efter en WOD.

Apropå Back on Track så använder jag deras knäskydd om ni ser på bilden ovan, det är riktigt bra och jag kan varm rekommendera de om ni har lite problem med knäna när ni böjer. Det hade jag men när jag började köra med dem så försvann det. Ni hittar dem här på Svenskst Kosttillskott: Back on Track

På söndag kör vi Barnens Hinderbana i Helsingborg och det ska bli riktigt kul!

Det finns några platser kvar och om ni inte boka in era barn så gör ni det här: Barnens Hinderbana

peter1

Hoppas vi ses där! :)

/P

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.