”5 weeks out” för Linda – Detaljer och viljan att lyckas

I gymmet 15 Maj 2016

Igår mötte jag och Theresia upp Linda för att se över hur vi ska kunna skapa ytterligare progression i hennes träning såhär fem veckor innan Alströmerpokalen. Linda har personligen uttryckt att hon upplever svårigheter kring rumpa och lår. Nu skrev ju jag i förra inlägget kopplat till hennes framfart att hon är väldigt självkritisk, och det är inget undantag nu. Hon har stora krav på sig själv vilket är något jag i detta fall gärna översätter till begreppet vilja.

Varje enskild individ är ett enskilt fall när det kommer till hur man svarar på en viss typ av tränings och en viss typ av kost. Det är inte bara fysiskt jag tänker på, utan det är även rent mentalt väldigt individuellt hur man svarar på en viss typ av kost och träning, för att inte tala om yttre påverkande faktorer. Nedan följer ett par bilder med övningar för hur ett av benpassen kommer att utforma sig. Vi han även med lite mage…

_20160514_183233

_20160515_091847

_20160514_183406

_20160514_183518

_20160514_183626

_20160514_183558

_20160515_093330

_20160515_093350

_20160514_183452

_20160514_183436

Nu har vi, jag och Theresia som besitter fina kunskaper inom träning, gjort om schemat för Linda där det är mer fokus på högrepsset som kommer att skapa en högre puls under passen och på så vis upprätthålla en bra förbränning. Ett par av övningarna är de som syns på bilderna. Det är en fin balansgång i förmågan att jobba på en högre puls och så mycket som möjligt bibehålla den muskelmassa man vunnit under perioden av tillväxt/överskott.

Det är omöjligt att säga idag vilket resultat som kommer att visa sig, utan det är först på dagen, den 18:e juni när Linda kliver upp på scenen i Bodyfitness som resultatet verkligen kommer kunna ses som bäst. Detta mina vänner, ser jag fram emot otroligt mycket…

/DMC

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.