Snabblagad skaldjurssallad

Mat & Recept 6 Feb 2013

Denna proteinspäckade skaldjurssallad är klar på bara ett par minuter.

Räkor och pilgrimsmusslor utgör ett utmärkt inslag i din kost. De smakar gott, är nyttiga och innehåller massvis med muskelbyggande protein. Dessutom går det snabbt och enkelt att laga till dem – följ bara det här receptet.

 

Ingredienser

1 msk olivolja / 100 g råa, skalade räkor / 100 g pilgrims-musslor / 2 pak choi-huvuden, delade i fyra delar / 1 hackad chilifrukt / 1 msk hackad ingefära / 1 näve hackad färsk koriander / 1 msk soja (frivilligt) / 1 pressad citron (frivilligt)

 

Gör så här

• Hetta upp olivoljan i en wokpanna på hög värme.

• Lägg i räkorna och pilgrims-musslorna i pannan och fräs i tre minuter under omrörning.

• Tillsätt pak choi, chili, ingefära och koriander och fräs i ytterligare tre minuter.

• Servera och smaksätt med soja och citronjuice, eller bara lite salt och svartpeppar.

raksallad

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.