Muskelmåndag: Ländrygg

Muskelmåndag 13 Maj 2013

muskelmåndag

Tuffa och effektiva kroppsviktsövningar som stärker ländryggen så att du kan hålla dig skadefri och lyfta tyngre i viktiga övningar.

Rygglyft
Rygglyft

Set: 3 Reps: 12-15
– Lägg dig på bänken så att fötterna och låren har stöd.
– Med händerna på bröstet och coremuskulaturen spänd sänker du ner överkroppen så långt du kan.
– Använd musklerna i ländryggen för att återgå till ursprungspositionen.

streck

Omvända benlyft
Omvända benlyft

Set: 3 Reps: 12-15
– Genom att lyfta benen istället arbetar du med musklerna ur en annan vinkel för att försäkra dig om fortsatt tillväxt.

streck

Rygglyft på gymboll
Rygglyft på gymboll

Set: 3 Reps: 12-15
– Använd en gymboll för att underlätta övningen och minska rörelseomfånget – men du måste fortfarande nyttja coremuskulaturen för att hålla balansen.

streck

Rygglyft med extravikt
04

Set: 3 Reps: 12-15
– Med extra vikt vid bröstet blir övningen tuffare och effektivare.

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.