En typisk dag

Träning 29 Apr 2013

Hej vänner! Tänkte skriva lite kort om hur en typisk dag ser ut för mig, från morgon till kväll – sen dagens pass samt lite uppdateringar vad som kommer under de närmaste veckorna. Nå, vi börjar med min dag:

Jag kliver upp runt kvart i sex, staplar ut till vår tvättstuga och packar träningsväskan med träningskläder, tillbehör och laddar shaken med pre-workout (aminosyror, koffein, kreatin, beta-alanin och citrulline malate – mer om dessa tillskott vid ett annat tillfälle). Sen till jobbet där jag verkar som idrottslärare och elevassistent. Efter jobbet (som slutar efter 16) drar jag direkt till gymet, byter om, kör intensivt oftast en dryg timme. Sen hem, packa upp träningsväskan, lagar mat och intar dagens största mål tillsammans med min fästmö (som också jobbat och tränat dans på kvällen). Jag kompletterar måltiden med diverse tillskott, bl a Omega-3,  Zink, Magnesium, D- och C-vitamin, CLA och lite annat smått och gott. Kommer mer ingående information om vad jag tar och varför längre fram – kommer även att gå in på olika dieter och varianter av periodisk fasta. But I digress…

Dagens pass bestod av benträning – ben har länge varit lite av min akilleshäl, dels på grund av bristande teknik och dels på grund av svag bröstrygg (relativt sett då). Passet såg ut som följer:

5 set djupa knäböj. 12 repetitioner på 120 pannor ”ass to grass”. Jag är noga med tekniken och buktrycket inför varje reps.

IMG_1619

Bra förberedelser är A och O

Längre fram kommer jag att publicera filmer där jag böjer, men tills dess – håll till godo med knäböj a la Kristian Sewén, bland annat världsmästare i Athletic Fitness och Svensk mästare i Styrkelyft:

https://www.youtube.com/watch?v=IYeQQMHoCyo

Sen raka marklyft – 5 set, 110 kilo, 12 repetitioner

Benspark, 2 dropset till fail

Lårcurl, 2 dropset till fail

Avslutningsvis, lite sköna Windshield Wipers – de får ni kolla upp själva! 😉

Under veckorna som kommer ska jag försöka styra upp pass med bland annat en annan CBB (Classic BodyBuilding)-profil, lite fitnessmänniskor samt Papy Abedi, en kille som för ett tag sen gick match i Globen (MMA). Jag kommer dock inte att sparras med Papy, det blir enbart Fys-träning ;). Självklart kommer jag att vara noga med att dokumentera passen med bilder och filmer.

Nu måste jag förbereda för min kära fästmös hemkomst – har snott ihop spaghetti med min starkt vitlökade pastasås. Min kära har nämligen serbiska rötter, så det är svårt att ta för mycket vitlök i kompotten.

IMG_1622

Hemligt recept 😉

Until next time – kör hårt!

2 kommentarer

MrOfshore 29 Apr 2013

Vilket monster du är i böjen Morgan!! raka marken var väl ändå lite lätt vikt relativt böjen? 😉 ser fram emot att få träna med dig i sommar!! Blir så stört bra pass

Svara
    Morgan Nikolajsen 1 Maj 2013

    Höhö, tack; fast stilen på bröstryggen var under all kritik mot slutet; förstår inte hur herr Sewén pallar trycket på sina vikter. Ska styra upp tekniken big time när vi kör!

    Svara

Skriv en kommentar

Kommentarer måste godkännas innan publicering. Din e-postadress visas aldrig. Fält markerade med * är obligatoriska.